torsdag 4 december 2008

namn..

Vad svårt det är med namn.. Vi målade liksom in oss i ett hörn när Eris blev just en Eris istället för en Lithea... Nu måste ju denna bli en E-bebis med ;) Flicknamn har vi "men tänk om det ÄR en pojke?" (citat Eris)

Eris hon är smart och återvinner och tycker att bebis kan heta Elina eller Elliot, eller varför inte Spik *skratt* Men det ska vi väl ändå hoppas slippa. Imorgon har Henrik pappaledigt så vi har 3-dagars helg och ett barnmorskebesök imorgon:) Resten av helgen tänkte vi göra lite julgodis och bara ta det lugnt. Jag har ju rejäla känningar av fogarna så jag tar mig lyxen att få ta det lugnt och inte göra så mycket.

På blimamma.se:

# Du är gravid i vecka 29+1.
# Bebisen väger c:a 1503 gram.
# Bebisen är c:a 40.5 cm.
# Du har klarat av 73% av graviditeten.
# Du har 75 dagar till förlossningen.

det går onekligen fort nu.

Vi köpte ju en till vagn för ett tag sen, en som även går att göra om till liggvagn. Jag gillar den förvisso, men kommer nog även att köpa en ny likadan som vi hade innan (som vi sålde då vi ju inte skulle ha fler barn.. DÅ iaf) Själva vagnen finns i sand, rött, marin samt svart, så en svart vagn tror jag. Sen är jag jättesugen på en lila liggdel. Älskar lila! Och visst kan en kille sova i lila vagn? :)

1 kommentar:

Samekissen sa...

Klart en kille kan ha en lila vagn! Lucas har ju en röd sittdel liksom. Homer säger jag ju :D det innehåller iaf ett E. Näe jag tror ju på en tjej. Jag ska med göra julgodis idag o funderar på hur jag ska lyckas med min fudge när jag inte har en fyrkantig form att hälla ut smeten i...