tisdag 9 december 2008

fantastiska vården?

Missade MVC-besöket i fredags och eftersom deras tfn-tid var slut vid 10.30 kunde jag inte ringa heller.. På em ringde det sedan och fick ett surt meddelande på mobilen "knaster knaster.. din barnmorska... knaster knaster.. varför kom du inte? knaster knaster"

Sånt händer ju ibland liksom så idag ringde jag för att boka in ny tid, lämnade mitt nummer och blev uppringd 10 min. senare.. Jag har tid för Ultraljud den 29:e tyckte jag.. Men det var visst alldeles för långt fram. Kan du komma om en halvtimma?? Eh.. nej, maken jobbar liksom i Hillerstorp och har 5 mil hem och sedan 3 mil till Värnamo och MVC.. Och tider i Rydaholm finns ju inte, menar, det kommer hit en barnmorska EN onsdag/månad och alla hennes tider går ju till cellprovstagning :S

Men visst, på torsdag kl 11.45 har din bm nog en kvart över.. Eller kl. 15.. Visst, kl. 15 på torsdag får funka.. Då försvinner hon iväg för att prata med bm i 5! minuter.. Kom tillbaka och sa att jag får komma den 18:e.. Nej, 17:e-19:e är det helkört.. Ja, då får hon ringa upp dig själv och bestämma en tid *suck*

Förvisso är jag hemma heltid men hallå?? HAR folk inget annat att göra än att vakta tfn? Återstår att se om och när jag blir uppringd.. *tröttsamt* Men vänta till 29:e gick ju inte heller för det var för långt fram.. Men jag MÅR bra, bebis rör sig som den ska osv.. tycker jag då, men nej, inom vården blir man omyndigförklarad...

uppdaterat: efter 2 timmar blev jag så uppringd och fick en tid hos en annan barnmorska imorgon ;) Och blev även informerad att jag tydligen ska ringa sjukhusets huvudväxel om jag ska lämna återbud efter tfn-tiden.. Informera om det nånstans kanske?

Inga kommentarer: