onsdag 10 december 2008

BM-besök...

*suck* Jag är verkligen inte vän av vården (inte maken heller;) ) Varför är det så oerhört ineffektivt?

Jaja, vi var på plats 5 min innan utsatt tid och efter en kvart fick jag komma till sköterskan och kolla blodvärdet. Hb har stigit till 111 nu *glad* så mitt kostombyte verkar ha effekt.

Sedan in till BM en snabbis, mäta, lyssna och svara på v. 30-frågorna som var om alkohol/tobak.. Sedan en lapp om amning som ska fyllas i OM man ska föda på förlossningen. Fick även det oerhört onödiga blodgrupperingssvaret.. Ja, jag HAR fortfarande samma blodgrupp *S*
Undrar ju fortfarande vad det var för oerhört viktigt med just detta besöket som gjorde att det inte hade räckt med att komma om 2,5 vecka? Kanske det att dom inte TROR på att man mår bra ;)? Eller kanske att mvc-personalen har ett oerhört gudskomplex och kontrollbehov?

ÄN så länge har ingen ifrågasatt att Eris och Eagon är födda hemma ;) men jag misstänker att det kommer det med..

Äsch, nu släpper vi det ett tag och läser istället på blimamma.se:
# Bebisen väger c:a 1696 gram. *
# Bebisen är c:a 41.8 cm. *
# Du har klarat av 75% av graviditeten.
# Du har 68 dagar till förlossningen.

Det börjar hända saker så sakteliga..

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du kommer att få kommentarer om vart dina barn klämts fram, vad väntar du dig? ;) Kör hårt bara! Eller nä förresten, kör mjukt och akta fogarna, men föd var och hur du vill, när bestämmer bebisen! :)

/fia