fredag 14 mars 2014

Tjejmyskväll i vardande... aka, hoppsan?? Vad hände?? The b*tch is back?

Long time no see... Eller nåt..

Kom ju på att jag har en blogg, typ *skäms* Och ja, då ska jag väl kanske ta och använda den lite mer? Istället för att förpesta andra delar av internetet.

Hursom.. Ikväll ska Eris fira att hon fyller 9, så det blir dussinet flickor i åldrarna 7-11, i stort sett alla på skolan utom några som hade förhinder.

Soffmys med cupcakes och film var det beställt, Eris verkar inte vilja vara som alla andra hon.
En av flickorna (förutom jag själv) är "glutenfri" som barnen kallar det, så jag kör allt bakat glutenfritt, tror inte på att hantera vetemjöl. Det kan inte vara nyttigt att andas in heller.

Nu är det mazarincupcakes på g.


250 g mjukt smör
500 g mandelmassa
5 ägg
1 dl glutenfri mjölmix

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa smör och mandelmassa krämigt. Tillsätt ett ägg i taget under vispning.
Vänd sist i mjölet för hand.
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
Jag gjorde mellanstora (12/plåt) och det blev 20 stycken. Tog ~13 min i varmluft.
Låt dem svalna helt.

Till dessa tänkte jag ha marängfrosting, så återkommer :)

Inga kommentarer: