fredag 14 mars 2014

Mums två?

Nummer två blev vaniljcupcakes med bär och vit choklad. Ovanpå är det enkel vit chokladfrosting och jordgubbsströssel.





Recept? Nåt åt detta hållet.

Basmuffins:
125 gr rumstempererat smör
2 dl socker
2 ägg
4 dl mjölmix (jag använder oftast finax röda)
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1½ dl mjölk
Vispa smör och socker poröst
Tillsätt äggen. Blanda ner de torra ingredienserna och mjölken.

Klicka ut smeten i formar, grädda i 175 grader mitt i ugnen ca 15 min. Min plåt är lite mindre muffins 12/plåt.

Jag hade i 100 gram grovhackad vit choklad och lite halvfrusna bär ~2 dl kanske.

Vit chokladfrosting.
Smält lika delar smör och vit choklad. Låt svalna i kyl tills det stelnat.
Ta ut och låt det stå framme ca 30 min och vispa därefter med elvisp i några minuter.
Spritsa eller bred ut.

Inga kommentarer: