torsdag 13 november 2008

less...

Idag är det en less, tråkig dag och ja, jag är ta mig fan irriterad på det mesta. Mest maken såklart..

Vad är det som säger att jag vill ha ansvaret för allt planerande, alla födelsedagar och julfiranden med tillhörande bakning/matlagning. Det är ju inte så att jag får nåt i retur direkt.. Mer än kritik från maken om att han känner stress.. Inte mitt jäkla fel att han uppenbarligen har noll koll på sin fru och kring vad jag tycker om..

Varför ska JAG fixa allt vad födelsedagspresenter och julklappar heter? Varför ska jag lägga ner omtanke på personlig present när det är MAKEN som får uppskattningen/whiskyflaskan.. Jag är ju bara luft.

Ska ta och lägga ner allt vad födelsedagar heter och julen? Ja den kan jag väl tillbringa ensam på hemlig ort. Bara jag och magen.. Det är ju inte så det är nån som bryr sig om mig ändå. Ja, jag är ledsen men skulle uppskatta att få lite omtanke även jag. Är trött på att bara ge och ge och tänka på alla andra.. :(

Det är alltid: kan du fixa det? både från ena och andra hållet.. *gaaaaaah* Äsch, får väl lära mig säga nej eller börja ta betalt för min tid för varför ska inte även den vara av värde?

Inga kommentarer: